İKÇÜ’de “Kişilerarası İletişim” Eğitimi
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Personel Daire Başkanlığı planlamasında gerçekleştirilen hizmet içi eğitim programı idari yöneticilere verilen “Kurum Kültürü” eğitiminin ardından, akademik ve idari birimlerde görev yapan personelin katıldığı “Kişilerarası İletişim” eğitimi ile devam etti.
Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünce Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu tarafından verilen eğitimde, etkili iletişim modelleri, sözsüz iletişim becerileri, sözsüz iletişim ve motivasyon, ilk izlenim, empati kurmak gibi başlıklara değinildi.
İletişimde En Büyük Pay Sözsüz İletişimin
Çalışanlarıyla iyi iletişim kurmak isteyen bir yöneticinin sözsüz iletişimi de sözlü iletişim kadar etkili bir şekilde kullanması gerektiğine işaret eden Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu, bir kurumun başarısının çalışanlar ve yöneticiler arasındaki iletişime bağlı olduğunu aktardı. Prof. Dr. Bulduklu, “İş yaşamında yöneticinin olumlu iletişimi, çalıştığı ekibin de işine uyumunu, işini benimsemesini, başarıya güdülenmesini sağlamaktadır. Yüz yüze gerçekleşen kişilerarası iletişimde en büyük pay sözsüz iletişime aittir. Bu noktada beden dili, yüz ifadeleri jestler ve duruş, göz teması, ses tonlaması, giyim tarzı, dokunma ve mesafe gibi sözsüz iletişim unsurları ön plana çıkar” diye konuştu.
"Sen" Dili İletişimi Engeller
Sunumuna interaktif örneklerle devam eden Prof. Dr. Bulduklu, iletişimin 5N’1K’sı olan kavramlara değindi. İletişimde bireylerin kendini doğru ifade etmesi, sen dili, ben dili gibi başlıklarıyla ilgili bilgi veren Prof. Dr. Bulduklu, sen dilinin iletişimi olumsuz yönde etkilediğini, bu söylem tarzının kişinin diğerini suçlamasına neden olan ifadeler içerdiğini söyledi. Prof. Dr. Bulduklu, “Etkili iletişimin ilk adımı anlamak, ikincisi anlatmaktır. Anlaşmak için kişi önce kendini, sonra karşısındaki kişiyi anlamalı; sonra da duygu ve düşüncelerini ona doğru biçimde aktarabilmelidir. İletişimde ben dilini kullanmak iletişimin olumlu sürmesini sağlar. ‘Ben’ savaşı vermeden, başkalarını küçük görmeden kendi haklarını koruyabilme, iletişimi başlatan dinleme ve anlama mekanizmalarını çalıştırır. "Sen" odaklı yaklaşım iletişimi engeller” dedi.
Kurumun Başarısı Etkili İletişimden Geçer
Sosyal başarının ve iş hayatındaki başarının anahtarının etkili iletişimden geçtiğini kaydeden Prof. Dr. Bulduklu, “İletişim sadece bilgi aktarmaz, aynı zamanda çabaları teşvik eder, tutumları değiştirir ve düşünmeye güdüler. Gönderici durumundaki kişinin ”kafasındaki resim” ile alıcının algıladığı resim eşit olmayabilir. Bu resmi ortak noktada, olumlu uyaranlarla bütünleştirmek için iletişimi doğru ve etkili kullanmalıyız. İletişim ile ekip çalışması, iş doyumu ile kurumsal bağlılık arasında bağ vardır. Kurumsal amaçlarda başarılı olunması, koordinasyon, takım çalışması, etkili bir örgütsel iletişimin gerçekleştirilmesine dayanır” şeklinde konuştu.